Do you want to know what this mumbojumbo is about? Translate to something that resembles English.

Friday, May 28, 2010

Dag +29: Apelviken med 22 m/s i byarna...

Oj oj. Vad hände? Årets första grynings-surf blev survival-surf helt utan förvarning. Visst vi visste att det skulle komma in lite nordväst och visst var vi laddade för en riktigt tidig morgon men vädertjänsterna som spådde NV 11-13 togs nog på sängen de också.

Optimistiskt började jag med 4.4 men vände snabbt tillbaka för en 3.8:a men inte heller med den kunde jag hålla brädan på vattnet så det blev tills slut en timme 3.4 innan jobbet kallade.



Nä, någon skönsurf var det inte. Kallt, överriggat och i stort sett omöjligt att kontrollera riggen i cutbacken. Det kändes som allt jag lärt mig på Maui var som... bortblåst och jag var tillbaka på samma nivå som innan. Man kan lätt konstatera att 22 m/s i Apelviken är betydligt mer krävande än ett masthögt Ho'okipa.

Solen går upp 04.32, jag 04.40.


Sikta...


Unleash hell.

Njut.


Härda ut.


Koncentration.

2 comments:

  1. Undra på att 4.7 kändes stort när jag gav upp vid 07.30 :-)

    ReplyDelete